Jaarbeurs door de ogen van... Bo Scheermeijer
Koninklijke Jaarbeurs: de vriendelijke, duurzame en vernieuwende gastheer van heel Nederland. Een plek waar je elkaar ontmoet, inspireert, leert en groeit. We vertellen je graag wat er bij Koninklijke Jaarbeurs speelt en de manier waarop we dingen aanpakken. Hoe? Door kennis te maken met ons meest waardevolle bezit: onze mensen. Bo Scheermeijer is Supervisor Hospitality en doet z’n best elke dag tenminste één iemand te verrassen met zijn positieve energie. Bo is samen met twee collega’s eindverantwoordelijk voor de uitvoering van evenementen bij de congreszalen Media Plaza en Supernova. Hij heeft wekelijks vergaderingen met verschillende afdelingen zoals sales, de keuken, logistiek en banqueting over de komende evenementen. Met die informatie schat hij in op welke uitdagingen hij zijn afdeling zich moet voorbereiden. Denk aan de indeling van de locatie, bewegwijzering, het inplannen van het personeel, materialen inhuren en het prepareren van het draaiboek voor de Assistent Supervisors en de Events Hosts. Hij houdt een-op-een-gesprekken met medewerkers, stuurt het team aan en zorgt dat alles op de dag van het event staat zoals het hoort te staan. En tot slot is hij het aanspreekpunt voor de assistent supervisors van die dag.
Bo loopt op een werkdag vaak langs bij verschillende evenementen op de locatie. Zo zegt hij: ‘Ik controleer of bijvoorbeeld de organisatie of bezoekers wel de juiste, gewenste ervaring ontvangen. Daarnaast zorg ik voor een goede uitvoering van het draaiboek en ik draag de verantwoordelijkheid om voor alle vraagstukken van de organisatie een oplossing te bieden. Daarnaast ben ik achter de schermen ook bezig om onvoorziene uitdagingen op voorhand op te lossen. Het is een functie die van mij verlangt dat ik goed inschat waar de balans ligt tussen de werkzaamheden op de vloer of op kantoor.’ Zorgen dat collega's een leuke dag hebben. Een van de taken die Bo enorm serieus neemt, heeft te maken met het enthousiasmeren van zijn collega’s. Bo: ‘Ik ben trots op het verantwoordelijkheidsgevoel van onze vaste medewerkers om de organisatoren van onze gast evenementen zo goed mogelijk te ondersteunen. Tegelijkertijd werken we ook met uitzendkrachten voor wie dat misschien niet altijd even natuurlijk komt. Ik kan ze dat niet kwalijk nemen, we zijn allemaal jong geweest. Toch spelen zij een ongekend belangrijke rol in de ervaring van zowel de organisatie als bezoekers. Het is mijn doel om iedereen te verbinden met Jaarbeurs. Dat doe ik bijvoorbeeld door even een rondje te lopen en te vragen hoe het met iedereen gaat die op de vloer werkt. En of ik ergens mee kan helpen. Of gewoon door eventjes een kort kletspraatje te maken. Het zijn maar een paar minuutjes, maar het zorgt er wel voor dat ze verbintenis voelen met Jaarbeurs. En verbintenis op de vloer straalt door naar bezoekers, organisatie en collega’s. Iedereen kan een glimlach opzetten. Maar bij Jaarbeurs voel je dat die echt is.’