Skip to content

Manager marketing Zorg en Onderwijs

Ga jij een cruciale rol spelen in het bouwen aan de marktpositie van Jaarbeurs binnen zorg en onderwijs?  

Functieomschrijving

Bij Jaarbeurs geef je marketing vorm binnen het maatschappelijke domein. Als Manager marketing Zorg en Onderwijs (cluster Public) werk je aan sterke platformen en campagnes met impact, in een rol waarin strategie en uitvoering naadloos samenkomen.

Jouw nieuwe baan 

In deze rol geef je richting aan de positionering, het merkbeleid en het bereik van een van de grootste en meest maatschappelijk relevante clusters van Jaarbeurs. Je stuurt het marketingteam aan, werkt nauw samen met redactie en sales en bent zelf actief betrokken bij de uitvoering: van campagneontwikkeling tot datagedreven optimalisatie.

Je werkt voor sterke titels als Dutch Health Hub, Dutch Health Week, Zorg & ICT, Zorg & Facility, Zorg & Food, NOT en IPON.

Via een multimediaal portfolio van beurzen, live events en online producten breng je de strategie tot leven en zorg je voor zichtbaarheid en impact binnen de zorg- en onderwijswereld. In dit cluster ligt de marketingfocus op het bereiken en activeren van exposanten en bezoekers

Als manager marketing Public ben je eindverantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitdragen van het marketingplan, de strategie en merkbeleid van jouw cluster. Je geeft leiding aan een team van enthousiaste marketeers en zorgt ervoor dat onze marketingstrategie effectief wordt uitgevoerd binnen een multimediaal portfolio voor marketing en sales van live events, beurzen en online producten en diensten.

In deze rol krijg je de vrijheid om zelf invulling te geven aan deze rol, strategische beslissingen te nemen en jouw visie te realiseren.

Als manager marketing ben je onderdeel van het cluster MT, samen met de manager sales, hoofdredacteur en de clustermanager. Jullie bepalen de strategie voor de toekomst van het cluster.


Dit vind je leuk om te doen 

  • Creëren en uitvoeren van een marketingstrategie, marketingplan en het merkbeleid binnen jouw strategische markt 

  • Invulling geven aan en vernieuwing van de 365 dagen strategie 

  • Behalen van de targets rondom de bezoekersregistraties, de bezoekers en/of ticketomzet    

  • Lead (pre)kwalificatie

  • Bedenken van nieuwe concepten en ervoor zorgen dat de positie van Jaarbeurs in deze markt wordt versterkt

  • In de gaten houden van trends en ontwikkelingen en deze omzetten (samen met jouw marktkennis) in concrete marketingplannen 

  • Op een inspirerende manier leidinggeven aan het team en motiveren en begeleiden van teamgenoten in hun professionele groei 

  • Ontwikkelen van eigen ideeën en initiatieven en deze ook uitvoeren.

Wat is het leukste aan jouw werk in deze rol?
“Wat ik het leukste vind aan mijn werk, is de vrijheid om echt strategisch te bouwen aan merken die ertoe doen. Ik krijg de ruimte om mijn visie te realiseren en samen met een gedreven team impact te maken en professionals echt verder te helpen. Geen dag is hetzelfde, en ik zie direct resultaat van onze inspanningen.” - Esther van Steenbergen (manager marketing cluster Bouw & Installatie)

Werken bij Jaarbeurs

Al meer dan 105 jaar creëert Jaarbeurs ontmoetingen die ertoe doen. In het hart van Utrecht verbinden we mensen, markten en ideeën, fysiek én digitaal. Met ruim 350 collega’s bouwen we aan onze ambitie: in 2030 de meest vernieuwende en duurzame organisator en facilitator van Europa zijn. Dat doen we bevlogen, met oog voor duurzaamheid en een blijvende drive om te vernieuwen. Wil je meer weten over werken bij Jaarbeurs? Bekijk dan onze Over ons-pagina.

Vereisten

Wat breng jij mee 

De manager marketing is de drijvende kracht achter de prestaties van de marketingprofessionals binnen Jaarbeurs. 

  • Minimaal een afgeronde wo-opleiding in de richting van Marketing en ervaring in het managen van een marketingteam 

  • Je bent een expert met ruime ervaring van de markt (zorg en/ of onderwijs) en hebt ervaring met stakeholdermanagement op A-merkniveau 

  • Je werkt data-gedreven: je bent gewend beslissingen te nemen op basis van inzichten voortkomend uit data. Je weet anderen daarin mee te nemen. Ook heb je een nieuwsgierige en open houding richting data 

  • Je bent communicatief vaardig, een autonoom en onafhankelijk denker en bent de drijvende kracht achter het continue willen verbeteren en vernieuwen 

  • Je toont leiderschap en je hebt ervaring met het op een inspirerende wijze opbouwen van een bevlogen marketingteam. Je inventariseert, plant en verdeelt werkzaamheden en regelt eventuele aanvullende personeelscapaciteit 

De woorden bevlogen, duurzaam en vernieuwend zijn voor jou geen loze termen, maar waarden die sterk bij jou passen. Dit zijn de pijlers waar jij jouw team op stuurt en jouw resultaten op kunnen worden afgerekend.

Jaarbeurs wil een divers samengestelde en inclusieve organisatie zijn. Waar ruimte is voor verschillen en waar iedereen zich welkom voelt. Dat helpt ons om de kwaliteit van ons werk te verbeteren. Kandidaten die de diversiteit en inclusie van ons team vergroten, moedigen we aan om te solliciteren.


Dit krijg je van ons 
Bij Jaarbeurs geloven we dat leiderschap verder gaat dan alleen resultaatgericht werken: we bouwen samen aan een betere toekomst. Met onze doelstelling om in 2030 de meest duurzame organisator en facilitator van beurzen en evenementen in Europa te worden, nodigen we je uit om samen met ons impact te maken.  

 

Bij ons krijg je niet alleen ruimte om je werk met plezier en voldoening te doen, maar ook om verder te groeien als professional. Je werkt samen met een team van gedreven collega’s binnen een open en informele cultuur, waar samenwerking en innovatie centraal staan.  
 

Dit is wat je verder van ons kunt verwachten:  

  • Een salaris tot €6.739 (Styr level 10) o.b.v. 40 uur per week, afhankelijk van je ervaring 

  • 27 vakantiedagen bij een werkweek van 40 uur en de mogelijkheid tot het bijkopen van extra vakantiedagen

  • 8% vakantiegeld en een pensioenbijdrage 

  • Deelname aan de collectieve bedrijfssuccesregeling (max. 5%) bij behaalde jaarresultaten 

  • Een duurzame mobiliteitsregeling met OV-vergoeding tot 50 km enkele reis per dag, een fietsvergoeding en de mogelijkheid tot het leasen van een fiets

  • Je krijgt een laptop en ontvangt een smartphone naar keuze (max. budget €850) 

  • 15% korting op je aanvullende verzekering en/of tandverzekering bij de collectieve zorgverzekering van CZ 

  • Je werkt op een centrale toplocatie naast station Utrecht Centraal 

 

Leuke extra’s:

  • Gratis toegang tot al onze eigen mooie evenementen en beurzen

  • Twee dagdelen per jaar kun je bijdragen aan Jaarbeurs Goede Doelen

  • De mogelijkheid om vier officiële feestdagen in te ruilen voor algemene feest- en gedenkdagen, behorende bij jouw levensovertuiging  

  • Er valt altijd wel wat te beleven met jouw collega’s. Zoals een maandborrel in onze eigen pub, meerdere feesten per jaar, dagjes uit en andere sportieve en culturele activiteiten

  • We bieden een divers aanbod van (live) trainingen en workshops om elke dag een beetje verder te komen in je ontwikkeling

Hebben we je interesse gewekt?  

Zie jij jezelf bouwen aan sterke merken binnen een cluster dat ertoe doet? Solliciteer dan direct via de button. We nemen snel contact met je op. Een externe assessment en referentiecheck maken deel uit van het sollicitatieproces.

Wil je eerst meer weten? Neem gerust contact op met Nikki de Coole (recruiter) via nikki.de.coole@jaarbeurs.nl

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.

of

Apply with Indeed onbeschikbaar
  • Utrecht
€ 5.242 - € 6.739 per maand
Management
32 - 40 uur per week

Sollicitatieprocedure

Meer weten over werken bij Jaarbeurs?

  • "Nieuwe culturen maken mij nieuwsgierig"

    Nicola Alliney

    Sales- en accountmanager

  • "De wereld van beurzen heeft mijn hart gestolen"

    Rachel Jankowsky

    Beursmanager Consumer

  • "Mijn acties bepalen hoe generaties na mij leven"

    Michel Sturkenboom

    Executive souschef