Overslaan naar content

"Het contact met de klant vordert naarmate het event dichterbij komt. Dan gaat het event echt leven"

Hidde Paauw Event Operations Manager

Jaarbeurs door de ogen van... Hidde Paauw

Koninklijke Jaarbeurs: de vriendelijke, duurzame en vernieuwende gastheer van heel Nederland. Een plek waar je elkaar ontmoet, inspireert, leert en groeit. We vertellen je graag wat er bij Koninklijke Jaarbeurs speelt en de manier waarop we dingen aanpakken. Hoe? Door kennis te maken met onze sterkste eigenschap: onze mensen. Hidde Paauw is Event Operations Manager en helpt klanten om succesvol evenementen te organiseren.

Hidde krijgt er energie van om de gasten een optimale beleving te geven. ‘Ik heb vele jaren in de hospitality gewerkt, dan heb je een drive om anderen te helpen. Al die blije mensen bij elkaar, dat is voor mij keer op keer een geluksmoment’, zegt hij. Als Event Operations Manager houdt hij zich voornamelijk bezig met de coördinatie van operationele zaken. Dat is zo breed als het klinkt: het regelen van beveiliging tot EHBO en van elektra tot de schoonmaak. Hij ziet zichzelf als een soort spil: ‘Ik moet op de hoogte zijn van al deze zaken, om het vervolgens weer uit te zetten bij onze specialisten en leveranciers. Ik help onze klanten om een zo succesvol mogelijk event neer te zetten, om die reden denk ik vooraf al mee met de organisatie. Daarom schuif ik een aantal maanden van tevoren bij onze klant aan tafel om het event door te spreken. In deze gesprekken nemen we de plannen door, verkennen we de mogelijkheden en kiezen we samen de beste oplossing. Ik ben daarnaast op de dag zelf het aanspreekpunt voor Jaarbeurs tijdens het event.’ ‘Het contact met de klant vordert naarmate het event dichterbij komt. Dan gaat het event echt leven.’ Samen tot elkaar komen De aanloop naar de dag zelf is elke keer weer anders, vindt Hidde. Zo zegt hij: ‘Bij nieuwe klanten moeten we samen altijd even uitzoeken hoe het werkt. Je moet elkaar zien te vinden. Iedereen heeft een eigen manier van werken, wij ook. Dat hoort samen te komen. En naarmate het event dichterbij komt, vordert ook dat contact. Dat is mooi om te ervaren. Bij terugkerende events zie je vaak ook dezelfde mensen. Dan weet je hoe je met elkaar om kunt gaan en wat belangrijke punten zijn. Je transformeert van klant-leverancierrelatie naar samenwerkingspartners.’

Regelmatig checken of het goed gaat Tijdens het event staat Hidde klaar voor de organisatoren. Van tevoren is het event helemaal besproken, de afspraken staan vast. Toch is er ook flexibiliteit nodig. Tijdens de opbouw en uitvoer van een evenement gebeuren er altijd zaken die niet zijn voorzien en die wel gezamenlijk opgelost dienen te worden naar beiden tevredenheid. Op de dag zelf houdt hij daarom alles scherp in de gaten. Hidde: ‘Voor en tijdens het event hebben we veelvuldig contact. Het organiseren van een beurs of event kan behoorlijk stressvol zijn, dus ik vraag altijd hoe het met de mensen zelf gaat. En of ik iets voor ze kan betekenen. Zijn er punten die nu opvallen en aandacht nodig hebben? Zo niet, dan bespreken we kort nog even wat er gaat komen en hoe ze me kunnen benaderen als het wel nodig is. Soms is het een figuurlijk brandje blussen, soms is het enkel polshoogte nemen.’

Goed gevoel Hidde wil het graag mensen naar hun zin maken. Hij is daarin niet de enige, want met hem zijn er vele Jaarbeursmedewerkers die dezelfde passie delen. Zo zegt hij: ‘We zitten hier met z’n allen voor andere mensen; de organisatoren en bezoekers. Ik zou het bijna pleasen willen noemen, op een positieve manier natuurlijk. Het allermooiste vind ik om de energie van blije mensen door de ruimte voelen stromen. Dat is zoiets bijzonders. Uiteindelijk is dat waar je het samen voor doet.’

Elke dag nog beter willen worden Op de vraag wanneer Hidde tevreden naar huis gaat, antwoord hij: ‘Als de organisatie terugkijkt op een geslaagd evenement. Er kan altijd iets gebeuren waar je van tevoren geen rekening mee gehouden hebt. Dat is niet erg; het gaat erom hoe je het oplost. Daarnaast is het een mooi compliment als ze in de toekomst nog eens met je willen samenwerken. Bij terugkerende events kijken we altijd terug naar de leerpunten van de afgelopen editie. Zo kunnen we samen kijken hoe we deze punten positief kunnen omzetten voor een volgende keer. Door eerlijk en open te communiceren kunnen we allemaal beter worden in ons werk.’

‘Het allermooiste is de energie van blije mensen bij elkaar’

Vacatures

Filters

15 vacatures
Accountmanager Maakindustrie
Op locatie
SalesBaan
Chef de Cuisine
Op locatie
HospitalityBaan
Chef de Partie
Op locatie
HospitalityBaan
Demi Chef de Partie
Op locatie
HospitalityBaan
Event Operations Manager
Op locatie
Facility & Event ServicesBaan
HR-medewerker
Op locatie
HR, Legal, Directiesecretariaat, Duurzaamheid en PR & CommunicatieBaan
Manager Inkoop
Op locatie
Inkoop & FinanceBaan
Medewerker crediteuren
Op locatie
Inkoop & FinanceBaan
Senior projectmanager VIV
Op locatie
InternationalBaan
10 van 15 weergegeven