Stage lopen in de Wereld van Jaarbeurs; hoe is dat eigenlijk? Jitte vertelt
Ik ben Jitte Weltevrede, stagiaire op de afdeling Corporate Communicatie en derdejaars communicatie studente op Hogeschool Windesheim in Zwolle.
Tijdens mijn stage bij Jaarbeurs heb ik me onder andere beziggehouden met het opstellen van offertes om klantcommunicatie te optimaliseren en het bijhouden van de Social Media kanalen waarbij ik een beter inzicht heb gekregen in onze doelgroep. Ook heb ik een campagne mogen draaien over Jaarbeurs als beste congreslocatie en ben ik veel bezig geweest met het ontvangen van de pers tijdens beurzen en het vormgeven van templates voor persberichten.
Al met al is het dus echt een leerzame stage. Ik heb geleerd om te werken met een nieuwe doelgroep, namelijk de evenementenorganisatoren. Ook het omgaan met pers en persrelaties is een belangrijk onderdeel van mijn stage. Daarnaast ben ik erachter gekomen hoe cruciaal de verschillende communicatiestromen zijn voor organisaties en dat communicatie dus eigenlijk echt overal belangrijk is.
Als ik 1 ding moet kiezen wat ik het allerleukst vind van mijn stage is het toch echt de combinatie van zakelijke uitdagingen met het creatieve aspect zoals bijvoorbeeld het ontwerpen, dit maakt het werk lekker afwisselend.
De keuze voor een stage bij Jaarbeurs was erg makkelijk; na een stage bij de overheid wilde ik het bedrijfsleven en de commerciële kant beter leren kennen. Verder sprak de diversiteit door de verschillende beurzen en evenementen bij Jaarbeurs mij ook heel erg aan.
Zou ik Jaarbeurs aanraden aan andere stagiaires? Absoluut! Jaarbeurs is een plek waar heel veel kansen geboden worden om te leren en je wordt echt behandelt als gelijkwaardige medewerker. De begeleiding is hier erg fijn; het hele team staat voor je klaar om je te ondersteunen en je hebt genoeg contact met je collega’s van verschillende afdelingen.