Jaarbeurs door de ogen van... Michelle Ravesteijn
Koninklijke Jaarbeurs: de vriendelijke, duurzame en vernieuwende gastheer van heel Nederland. Een plek waar je elkaar ontmoet, inspireert, leert en groeit. We vertellen je graag wat er bij Jaarbeurs speelt en hoe we dingen aanpakken. Hoe? Door kennis te maken met ons meest waardevolle bezit: onze mensen. Michelle Ravesteijn is Brand Marketing Manager van Trade Mart Utrecht, dé beurs waar retailers inkopen en inspiratie opdoen voor de segmenten Jewels & Watches, Fashion & Lifestyle, Kitchen & Dining en Home & Living. Als Brand Marketing Manager is Michelle medeverantwoordelijk voor het vermarkten van de Trade Mart Utrecht. Ze houdt zich bezig met het marketingcommunicatieplan en probeert met de juiste campagne in te spelen op de wensen en behoefte van de doelgroep om zo de juiste bezoeker te bereiken. Michelle werkt niet toe naar één beursmoment. Trade Mart Utrecht heeft namelijk een tweejaarlijkse Retailbeurs en vaste inkoopdagen in het Beatrixgebouw. Ze staat het hele jaar door in contact met de community.
Bezoekers triggeren
‘Ik ben 24/7 bezig met het verhaal vertellen van onze exposanten en merken’ zegt Michelle. ‘We willen de retailers inspireren en op de hoogte houden van alle nieuwe producten en collecties die de exposanten voeren. We hebben exposanten met supermooie duurzame verhalen. Dat wil je als inkoper weten zodat je dit verhaal kan doorvertellen aan je eigen klant. Wij communiceren het dan via onze kanalen. Dat triggert bezoekers om langs te komen om het product te bekijken. Zo proberen we echt in contact te staan met onze vaste community. Het is mijn doel om te laten zien dat Trade Mart Utrecht dé plaats is waar je de laatste collecties vindt. Wil je vooruitlopen op wat de klant vraagt, dan moet je inkopen doen bij Trade Mart Utrecht.’
Inspirerend inkopen doen
Daar waar vroeger de Retailbeurs enkel werd gezien als een inkoopgelegenheid, ziet Michelle nu een verschuiving: ‘Mensen ervaren het doen van inkopen nu als een inspirerend moment. En als een teamuitje. Naast het feit dat je als winkel echt de producten moet zien en de materialen wil vasthouden, wil je natuurlijk ook geïnspireerd worden. We doen daar hard ons best voor. We nodigen daarom inspirerende sprekers uit om te praten over allerlei uiteenlopende onderwerpen. Bijvoorbeeld hoe je meer uit je onderneming haalt, een winkel vormgeeft of hoe je de online omzet kunt optimaliseren.’