Jaarbeurs door de ogen van... Rogier van der Hoef
Koninklijke Jaarbeurs: de vriendelijke, duurzame en vernieuwende gastheer van heel Nederland. Een plek waar je elkaar ontmoet, inspireert, leert en groeit. We vertellen je graag wat er bij Koninklijke Jaarbeurs speelt en de manier waarop we dingen aanpakken. Hoe? Door kennis te maken met ons sterkste punt: onze mensen. Rogier van de Hoef is sinds november 2023 head of digital bij Jaarbeurs. Hij is verantwoordelijk voor het verbeteren van onze digitale producten zoals de Jaarbeurs app, beurswebsites en registratie- en matchmaking applicaties. Hoe is het eigenlijk om binnen deze afdeling bij Jaarbeurs te werken? We stappen in de wereld van Rogier en nemen een kijkje achter de schermen bij de afdeling digital. Het geheime recept Rogier is al meer dan 35 jaar actief in de digitale wereld. Met zijn uitgebreide ervaring, onder andere als voormalig directeur digital bij kookzender 24Kitchen en National Geographic, weet hij precies ‘het geheime recept’ van hoe je technologie omzet in toegevoegde waarde voor organisaties. Afgelopen jaar was het voor Rogier tijd voor een nieuwe uitdaging. Hij zag de vacature bij Jaarbeurs en dacht meteen: ‘deze vacature is op mijn lijf geschreven!’ Na het gesprek bleken Rogier en Jaarbeurs dé perfecte match. “Het dynamische karakter van de evenementenwereld spreekt mij aan. Het merk Jaarbeurs is een autoriteit, het past binnen Utrecht. Voor mij voelt Utrecht als thuiskomen.”
Het moment dat Rogier binnenstapte bij Jaarbeurs, was de organisatie volop bezig met een digitale transitie. “In mijn sollicitatie zeiden ze dat ik er niet vanuit moest gaan dat ik in een gespreid bed terecht zou komen. Maar ik houd juist van bouwen dus dat klonk voor mij als muziek in de oren. Het uitdokteren van nieuwe digitale snufjes in samenwerking met mijn team is hetgeen waar ik enorm blij van wordt.”
Dynamisch karakter Eén van de redenen waarom Rogier voor Jaarbeurs koos, is de digitale transformatie waar de organisatie volop inzit. “Jaarbeurs heeft meerdere merken en platformen, en het idee om daaraan bij te dragen vind ik ontzettend interessant. Denk onder andere aan beurswebsites, hubs, online community’s, apps, registratie- en matchmaking applicaties, customer data platform en marketing automation tooling. Er zijn zoveel verschillende platformen, dat maakt mijn werk lekker dynamisch.”