Mayen van Luttikhuizen werkt op de afdeling Corporate communicatie & PR en is medeverantwoordelijk voor de corporate brandmarketing en content- en campagnestrategieën van Jaarbeurs. “Alles wat het merk Jaarbeurs raakt, valt onder onze verantwoordelijkheid” zegt ze. Het is haar taak om te zorgen dat organiserend Nederland weet wat er mogelijk is bij Jaarbeurs. Dat doet ze onder andere door nieuwe campagnes en content strategieën op te zetten, content te delen, business cases te maken en campagnes te meten.
Duurzaam, vriendelijk en vernieuwend Momenteel werkt ze aan de branding. Mayen: “We houden ons bezig met hoe we Jaarbeurs als merk neerzetten en hoe we herkend willen worden. Jaarbeurs heeft drie merkpijlers: duurzaam, vriendelijk en vernieuwend. Maar het zeggen en het uitstralen, dat zijn twee dingen. En dat is zo mooi van onze merkpijlers, ze sluiten naadloos aan op hoe we als Jaarbeurs zijn. Wij ‘van boven’ roepen niet dat we ons zo moeten gedragen. Je voélt het gewoon als je bij ons bent. Alles wat we doen en elke keuze die we maken, sluit aan op onze merkpijlers."
Kilometers gewandeld Merkpijlers komen tot uiting in verschillende manieren. Zo heeft Mayen onlangs nog kilometers afgelegd om de signing rondom Jaarbeurs te analyseren. “We zijn veel bezig met de fysieke customer journey. Hoe vinden onze bezoekers de juiste routes, hoe worden ze welkom geheten en hoe ziet het er daar uit? Vroeger noemden we dat gastvrij, maar het is meer dan dat. Daarom hebben we het aangepast naar vriendelijk.”
Online klantreis verbeteren En hoewel ze de kilometerslange wandelingen waardeert, zit het ook in haar aard om vanuit een online visie te denken. “Ik ben altijd op zoek naar manieren om de digitale klantreis te verbeteren. Je moet zijn waar je klanten zijn, en niet andersom. Sinds ik hier werk, heb ik veel dashboards gebouwd en gezorgd dat alles online soepel loopt. Daarnaast moet je je beseffen dat je mee moet gaan met je klanten. Waar is nou écht behoefte aan?”