Overslaan naar content

Marketeer Zorg & Onderwijs

    Ben jij een tactisch denkende marketeer die energie krijgt van campagnes die écht impact maken? Bouw mee aan sterke merken binnen de zorg & onderwijssector en word onderdeel van ons team!

    Functieomschrijving

    Als allround marketeer binnen het cluster Public ben jij verantwoordelijk voor de zichtbaarheid en het succes van onze beurzen en events. Met een data-gedreven aanpak ontwikkel je creatieve en effectieve marketingcampagnes die zorgen voor traffic, conversie en groei van onze doelgroep. Je werkt nauw samen met interne teams en externe partners en stuurt op resultaat via online kanalen, media-inkoop en leadgeneratie.

    Jouw nieuwe baan

    Je werkt mee aan onze merken in de zorg en het onderwijs, zoals: Dutch Health Hub, Dutch Health Week, zorg & facility, zorg & food, zorg & ict, zorg & hr, NOT en IPON. Samen met de collega’s binnen je cluster bouw je aan de zichtbaarheid, aantrekkingskracht en het onderscheidend vermogen van onze merken. 

    Je rapporteert aan de manager marketing en werkt nauw samen met onder andere marketing, sales, redactie en digital. 


    Dit vind je leuk om te doen

    Je zorgt ervoor dat onze merken zichtbaar zijn, dat we de juiste doelgroepen bereiken en dat bezoekersaantallen en ticketverkopen worden gerealiseerd. Jij combineert creativiteit met analytisch inzicht: je weet hoe je content inzet, campagnes optimaliseert en hoe je de juiste bezoekers weet te activeren. Daarbij werk je graag data-gedreven en voer je marketingplannen uit die zorgen voor optimale zichtbaarheid, traffic en conversie. Je laat onze campagnes knallen en zorgt dat bezoekers én exposanten niet om ons heen kunnen.

    Je jaagt traffic en conversie aan via slimme, data-gedreven campagnes en contentstrategieën. Daarbij optimaliseer je continu de customer journey en ondersteun je sales met leadgeneratie. Je zoekt de samenwerking op met mediapartners, haalt het maximale uit de beschikbare middelen en verbetert continu processen en kanalen.

    Jouw belangrijkste werkzaamheden

    • Uitvoeren van het marketingplan voor merken binnen de zorg en het onderwijs, met focus op zichtbaarheid, traffic en conversie

    • Verhogen van bezoekers- en exposantenregistraties met data-gedreven campagnes 

    • A/B-testen, analyseren en optimaliseren van campagnes op basis van performance 

    • Beheren van het marketingbudget en rapporteren over voortgang en resultaten

    • Ondersteunen van sales via contentgedreven leadgeneratie

    • Bouwen van samenwerkingen met mediapartners

    • Verbeteren van processen en digitale kanalen op basis van inzichten en trends

    Werken bij Jaarbeurs

    Al meer dan 105 jaar creëert Jaarbeurs ontmoetingen die ertoe doen. In het hart van Utrecht verbinden we mensen, markten en ideeën, fysiek én digitaal. Met ruim 335 collega’s bouwen we aan onze ambitie: in 2030 de meest vernieuwende en duurzame organisator en facilitator van Europa zijn. Dat doen we bevlogen, met oog voor duurzaamheid en een blijvende drive om te vernieuwen. Wil je meer weten over werken bij Jaarbeurs? Bekijk dan onze Over ons-pagina.

    Vereisten

    Wat breng jij mee

    Je bent een creatieve, allround marketeer met oog voor kwaliteit en ervaring in een b2b omgeving. Je bent een zelfstarter en werkt graag samen met andere marketeers en redacteuren aan onze 365-dagen strategie. Verder neem je de volgende skills mee:

    • Hbo werk- en denkniveau en minimaal 3 jaar ervaring als (online) marketeer, bij voorkeur in events, beurzen of een commerciële omgeving

    • Aantoonbare ervaring met het opzetten en uitvoeren van multichannel campagnes (zoals e-mail, social media, content, SEA/SEO) 

    • Sterk analytisch en data-gedreven: je monitort, analyseert en optimaliseert prestaties met tools als Google Analytics en Power BI 

    • Ervaren in projectmanagement: je behoudt het overzicht, stelt prioriteiten en schakelt soepel met interne en externe stakeholders

    • Uitstekende communicatievaardigheden in het Nederlands en Engels, zowel mondeling als schriftelijk

    Daarnaast ben jij

    • Creatief én analytisch

    • Zelfstandig en resultaatgericht

    • Iemand die snel schakelt en overzicht houdt

    • Een teamspeler met oog voor merkidentiteit

    • Nieuwsgierig naar wat werkt en waarom

    • Affiniteit met zorg en/of onderwijs? Dan scoor je bonuspunten!

    Bij Jaarbeurs vinden we het belangrijk dat ons team bestaat uit mensen met verschillende achtergronden, perspectieven en ervaringen. Juist die verschillen zorgen voor betere ideeën en meer impact. Denk je niet aan alle eisen te voldoen, maar zie je jezelf wel bijdragen aan onze ambities? Dan nodigen we je van harte uit om toch te solliciteren.

    Wat krijg je van ons

    Je krijgt bij ons de ruimte om je werk met plezier en voldoening te doen en om verder te groeien als professional. Bij Jaarbeurs heerst een open en informele cultuur waar samenwerking en innovatie centraal staan. Samen bouwen we aan een betere toekomst.

    Met onze doelstelling om in 2030 de meest duurzame organisator en facilitator van beurzen en evenementen in Europa te worden, nodigen we je uit om met ons impact te maken.  

     

    Ook hier kun je op rekenen:

    • Een salaris tussen €3.446 en €4.430 op basis van 40 uur per week, afhankelijk van je ervaring  

    • Laptop en smartphone naar keuze (max. budget €850) 

    • 27 vakantiedagen bij een 40-urige werkweek, 8% vakantiegeld en de mogelijkheid om vakantiedagen bij te kopen

    • Werken op een centrale toplocatie direct naast station Utrecht Centraal, met 100% OV-vergoeding en de mogelijkheid om een fiets te leasen

    • Gratis toegang tot alle eigen evenementen en beurzen van Jaarbeurs

    • Pensioenopbouw en 15% korting op aanvullende- of tandverzekering via CZ

    • Mogelijkheid om vier officiële feestdagen om te ruilen voor feest- of gedenkdagen die passen bij jouw levensovertuiging

    • Bijdragen aan maatschappelijke initiatieven via twee betaalde vrijwilligersdagdelen per jaar

    Hebben we je interesse gewekt?

    Zie jij jezelf bouwen aan sterke merken binnen een cluster dat ertoe doet? Solliciteer dan direct via de button. We nemen snel contact met je op. Een externe assessment en referentiecheck maken deel uit van het sollicitatieproces.

    Wil je eerst meer weten? Neem gerust contact op met Nikki de Coole (recruiter) via nikki.de.coole@jaarbeurs.nl

    Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.

    of

    • Utrecht
    € 3.446 - € 4.430 per maand
    Sales & Marketing Eigen Events
    32 - 40 uur per week

    Sollicitatieprocedure

    Meer weten over werken bij Jaarbeurs?

    • "Nieuwe culturen maken mij nieuwsgierig"

      Nicola Alliney

      Sales- en accountmanager

    • "De wereld van beurzen heeft mijn hart gestolen"

      Rachel Jankowsky

      Beursmanager Consumer

    • "Mijn acties bepalen hoe generaties na mij leven"

      Michel Sturkenboom

      Executive souschef