Overslaan naar content

Digital Marketing Manager

  • Utrecht, Nederland
€ 3.592 - € 5.000 per maandInternational

Jouw nieuwe baan
Je komt te werken in een wereldwijd, multicultureel en dynamisch team, gelegen vlakbij het historische centrum van Utrecht, tussen Utrecht Centraal en Jaarbeurs. Je reist een paar keer per jaar de wereld over. Samen met het team zorg je voor de beste merk- en eventbeleving voor bezoekers en exposanten. Je bent onderdeel van het VNU team en werkt nauw samen met de Senior Brand & Communication Manager. In Utrecht maak je deel uit van het projectteam van 12 collega's met wie je de marketing & communicatie activiteiten coördineert. De afdeling werkt nauw samen met een gevestigd netwerk van freelancers. Je werkt ook samen met de andere afdeling van het VNU kantoor in Bangkok.

Dit vind je leuk om te doen

De Digital Marketing Manager is primair verantwoordelijk voor het realiseren van de online promotiecampagnes, website- en social media management voor onze B2B events en het werken aan het Agrifood digital 365 platform (website en app). Samen met de Senior Brand & Communication Manager ben je verantwoordelijk voor de positionering van de merkontwikkeling en uitstraling en voor een naadloze customer journey. Daarnaast ondersteun je sales met het binnenhalen van marketing qualified leads ter ondersteuning van het commerciële resultaat zowel offline als online. Dit doe je door het inzetten van retentie en acquisitie digitale activiteiten richting potentiële exposanten en bezoekers. Binnen het multidisciplinaire team bewaak, optimaliseer en coördineer je digitale marketingactiviteiten en beheer je de toegewezen online en digital tool marketingbudgetten. Daarnaast zorg je samen met de Senior Brand Marketing Manager voor de beschikbaarheid en off- en online campagnes voor zowel retentie als acquisitie voor exposanten en bezoekers.


Je bent samen met de Senior Brand Marketing Manager de marketing expert binnen het event team. Dit team, aangestuurd door een Senior Project Manager, heeft als taak het succesvol organiseren en realiseren van een evenement. Je overlegt met de Senior Project Manager en de Senior Brand Marketing Manager over de event propositie, doelgroepen en persona's. Samen stel je de beoogde bezoekersaantallen vast en dit is je primaire KPI. Afgeleide KPI's zijn onder andere aantal registraties, digitale adoptie, database groei, community ontwikkeling maar ook merkgerelateerde KPI's zoals imago, merkwaardering en naamsbekendheid.

Wat breng je mee

Met jouw slimme en enthousiaste aanpak van website, e-mail database marketing, google en social media campagnes, trek je de juiste doelprofielen via de beste kanalen naar onze evenementen. Als datagedreven marketeer creëer je campagnestromen die resultaat opleveren. Je ontwikkelt en verzorgt ook de 365 online community. Of het nu gaat om showregistraties, leadgeneratie, branding of engagement, je werkt voor meerdere B2B-eventtitels van het VNU Europe portfolio om ervoor te zorgen dat de boodschap duidelijk en breed wordt begrepen door de doelgroep, wereldwijd. Verder:

  • Digitale Marketing Expertise: zeer goede kennis van digitale marketingstrategieën, waaronder SEO, SEM, e-mailmarketing, social mediamarketing en contentmarketing om verkeer en conversies te stimuleren op het digitale marktplaatsplatform en de websites van evenementen
  • Beheer van e-platforms: ervaring in het beheren van e-platforms zoals op maat gemaakte platforms om een soepele werking, gebruikerservaring en verkoopoptimalisatie te garanderen
  • Gegevensanalyse en -interpretatie: het vermogen om gegevens uit verschillende bronnen te analyseren, waaronder webanalyses, verkooprapporten en feedback van klanten om trends, kansen en verbeterpunten te identificeren
  • Prognoses en budgettering: in staat zijn om verkopen, inkomsten en uitgaven nauwkeurig te voorspellen en om budgetten voor marketingcampagnes, platformonderhoud en andere operationele uitgaven op te stellen en te beheren
  • Strategisch denken: het vermogen om strategisch te denken en lange termijn plannen te ontwikkelen om het digital 365 platform te laten groeien, het bereik te vergroten en de winstgevendheid te verhogen
  • Ontwikkeling van business cases: ervaring in het creëren van overtuigende business cases om strategische initiatieven, investeringsbeslissingen en toewijzing van middelen te ondersteunen. Het vermogen om de potentiële ROI en voordelen van voorgestelde projecten te verwoorden


Dit krijg je van ons
Plezier in je werk en je persoonlijke ontwikkeling vind je belangrijk en dat natuurlijk het liefst in een duurzame omgeving. Vandaar dat je van ons alle ruimte krijgt om jouw ambities waar te maken en te groeien in je vak. Je doet dat in een team van betrokken collega’s, in een informele werksfeer, met vers fruit op de werkvloer, gezellige borrels en leuke activiteiten. Daarnaast kun je samen met ons bouwen aan een betere wereld. Jaarbeurs heeft als ambitie om in 2030 de meest duurzame organisator en facilitator van beurzen en evenementen van Europa te zijn. Maar Jaarbeurs biedt je nog veel meer namelijk:

  • Een salaris tussen €3.592 en €5.000 o.b.v. 40 uur per week, afhankelijk van je ervaring
  • Werken op een centrale toplocatie naast station Utrecht Centraal
  • 2 dagdelen per jaar kun je als vrijwilliger bijdragen aan de Jaarbeurs Goede Doelen en je daarnaast heb je de mogelijkheid om deel te nemen aan het medewerkers Green Team (het team waarin Jaarbeurs collega’s actief meedenken over duurzame initiatieven)
  • 27 vakantiedagen bij een werkweek van 40 uur
  • 8% vakantiegeld en een pensioen
  • Een collectieve bedrijfssuccesregeling (max. 5%) bij behaalde jaarresultaten
  • Duurzame mobiliteitsregeling: o.a. OV 100% vergoed en de mogelijkheid voor het leasen van een fiets
  • Je krijgt een laptop en ontvangt een smartphone naar keuze (max. budget €850,-)
  • 15% korting op je aanvullende verzekering en/of tandverzekering bij de collectieve zorgverzekering van CZ
  • Gratis toegang tot al onze eigen evenementen & beurzen
  • De mogelijkheid om 4 officiële feestdagen in te ruilen voor algemene feest- en gedenkdagen, behorende bij jouw levensovertuiging
  • Er valt altijd wel wat te beleven met jouw collega’s. Zo is er één keer per maand een borrel, een zomerfeest en kun je deelnemen aan dagjes weg en andere sportieve en culturele activiteiten
  • De mogelijkheid tot deelname aan de diversiteitsweek, vitaliteitsweek en de Jaarbeurs Summer- en Winterschool; divers aanbod van (live) trainingen en workshops om elke dag weer een beetje beter te worden


Hebben we je interesse gewekt?

Heb je interesse? Dan moet je zeker solliciteren. We horen graag waarom je bij VIV wilt werken en waarom je geschikt bent voor deze functie. Natuurlijk ontvangen we ook graag je cv. Voor meer informatie kun je Nikki de Coole (recruiter) bellen op 06-14918047 of mailen naar nikki.de.coole@jaarbeurs.nl.

Wij zoeken zelf, waardoor acquisitie naar aanleiding van deze vacature niet op prijs wordt gesteld.
Een assessment en referentiecheck kunnen onderdeel uitmaken van de werving- en selectieprocedure voor deze vacature.

  • Utrecht, Nederland
€ 3.592 - € 5.000 per maand
International

of

Open positions

Utrecht

Audiovisueel Medewerker
Op locatie
  • Utrecht, Utrecht, Nederland
Bedrijfsleider Pleyn
Op locatie
  • Utrecht, Utrecht, Nederland
Data engineer
Op locatie
  • Utrecht, Utrecht, Nederland
Digital Marketing Manager
Op locatie
  • Utrecht, Utrecht, Nederland
Projectmanager
Op locatie
  • Utrecht, Utrecht, Nederland
Senior Data Engineer
Op locatie
  • Utrecht, Utrecht, Nederland
Sous Chef
Op locatie
  • Utrecht, Utrecht, Nederland
Technisch Beheerder
Op locatie
  • Utrecht, Utrecht, Nederland
Zelfstandig Werkend Kok
Op locatie
  • Utrecht, Utrecht, Nederland